Over ons

Meetbare ontwikkelstappen: daar heb je wat aan, en daar helpen we je bij. We doen dat een beetje geFlipped.

Een verdraaid frisse kijk op leren en ontwikkelen.

Flipped is geen fan van saaie, dikke rapporten. We gaan voor het resultaat in de praktijk.

Meetbare ontwikkelstappen: daar heb je wat aan, en daar helpen we je bij. We doen dat een beetje geFlipped.

GeFlipped?

Onze bedrijfsnaam is gebaseerd op het concept Flipping the Classroom: een omdraaiing van de centrale instructie en het individuele huiswerk.

  • De instructie vindt plaats via het (online) huiswerk
  • Het oefenen met de stof gebeurt in de klassikale training

Zo ontstaat in de training alle ruimte voor oefenen met de stof, extra uitleg en verdieping.

Dit principe sluit aan bij onze gedachte over leren, ontwikkelen en opleiden. We kiezen niet voor het gangbare, het reguliere of het vertrouwde. We zoeken altijd naar het ideale leereffect voor de lerende en de organisatie.

En die aanpak is telkens weer anders.

Nobody said it was easy

Leren in organisaties zou je beter jóngleren in organisaties kunnen noemen. Je hebt veel ballen hoog te houden: de wensen van de lerende en de werkomgeving, de eisen van de tijd, het leerprogramma, de kwaliteit van de trainer…

Je vangt de ballen op, je laat ze weer los, ze mogen niet vallen – en dat allemaal zo soepel mogelijk.

Geen makkelijke opgave, maar het kán. We zien het dagelijks bij onze opdrachtgevers.

Flipped ondersteunt ook jouw organisatie bij het vinden van de ideale balans tussen de leervraag van de medewerker en het resultaat voor de organisatie.

We doen dat met:

Hadewych Smit

“De medewerkers van Flipped zijn altijd op onderzoek uit. Ze profileren zich niet als L&D-ers met de wijsheid in pacht, maar ze zoeken mét de opdrachtgever naar nieuwe mogelijkheden. Daarnaast is Flipped nieuwsgierig, open en gul in het delen van kennis. Dit doen ze met hun klanten, maar zeker ook met andere Learning Professionals.”

Hadewych Smit, Simpelleren, Etten-Leur

Effectiviteit, daadkracht en werkplezier

Onze ondersteuning draait telkens om drie vragen:

  • Op welke manier maken we leren en ontwikkelen zó aantrekkelijk, dat het tot meer werkplezier leidt?
  • Hoe zorgen we ervoor dat de medewerker het geleerde toepast in de praktijk?
  • Welke acties zijn concreet en haalbaar voor de organisatie?

Als je met die blik naar Learning & Development kijkt én er het gesprek over voert, ontstaat er gaandeweg een leercultuur in jouw organisatie. Een sfeer waarin leren en ontwikkelen gewoon zijn.

Net zo gewoon als fietsen – en minstens zo verrijkend als reizen, lezen, dansen of muziek maken.

GeFlipped. Een beetje anders

We draaien het gangbare graag om, want we zien dat dat meer effect heeft in de organisatie.

question_answer

Van aanbodgestuurd naar vraaggestuurd

Kijken naar de behoeften van de lerende. Dit vergroot het leerrendement en de motivatie om te leren.

north

Van top-down naar bottom-up

Luisteren naar de inzichten van de medewerker. Moeten wordt willen, de hakken gaan uit het zand.

blur_on

Van klassikaal naar blended learning

Een ideale mix van leermiddelen en -vormen. Voor elk wat wils, dus ideaal voor bijvoorbeeld organisaties met meerdere locaties, wisselende diensten, steeds vernieuwend aanbod en 24/7 services.

construction

Van het inkopen van standaard trainingen naar maatwerk

Geen one-size-fits-all, maar organisatiespecifiek opleiden. Een maatpak voor jou en je medewerkers.

add

Van happy sheets naar geloofwaardige evaluaties

Met een happy sheet evalueer je direct na de training. Meestal is het antwoord dan: leuk, 10 punten, ruim voldoende. Maar: góed evalueren meet de ontwikkeling en de verandering in de praktijk.

people_alt

Van losse doelen naar leerdoelen die aansluiten bij de organisatie

Alle persoonlijke leerdoelen samen vormen de organisatiestrategie - en andersom. Zo wijzen alle neuzen de goede kant op.

star

Van gap-gericht naar talentgericht

Leren is een straf als je iets amper onder de knie krijgt. Maar leren is leuk als je je talent door ontwikkelt.

Samenwerkingspartner van de Hogeschool Arnhem Nijmegen

De provincie Gelderland is een echte L&D-provincie. We werken nauw samen met de HAN, waar de opleiding Learning & Development in Organisations (Opleidingskunde) gegeven wordt.

We voelen ons betrokken bij de HAN, en zij bij ons: enkele medewerkers zijn lid van het netwerk GeLeerD, en Flipped biedt regelmatig plek aan hun stagiair(e)s.

Learning & Development in Organisations

“Eerlijk, oprecht, doen waar je voor staat: zo ken ik Flipped. We hebben als opleiding veel geluk met zo’n organisatie als stageplek. De medewerkers van Flipped zijn enorm betrokken bij onze studenten. En ze zien ze als gelijkwaardige collega’s. De studenten voelen zich gewaardeerd en op hun gemak. Daardoor ontstaat de ruimte om te groeien en om nieuwe en spannende leersituaties aan te gaan. Flipped is een veilige leerplek, waar leervragen, feedback en reflectie centraal staan. Ze helpen L&D-studenten een flink eind op weg om zich te ontwikkelen tot krachtige L&D-professionals.”

Christel Vissers, Coördinator praktijkbureau en Studio L&D Learning & Development in Organisations, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Flipped houdt van Oost-Nederland

We herkennen onszelf in de praktische Achterhoekers, de inventieve Tukkers, de bourgondische Nimwegers en de mondige Ernhemmers. Maar niet getreurd als je buiten de regio zit, want in heel Nederland zijn we inzetbaar. Met de trein, de fiets en onze elektrische auto komen we overal.

Genoeg over ons: wie ben jij?

We zijn benieuwd of we je ergens mee kunnen helpen. Mail ons, en dan maken we telefonisch kennis of we plannen een kennismakingsafspraak in.

Neem contact op east

Gratis stappenplan

In 3 stappen zicht op al je leeractiviteiten

Ontvang het e-book

north