Case: Careyn
Careyn is een organisatie voor thuiszorg, verpleging, verzorging en maatschappelijke dienstverlening. Met circa 7.000 medewerkers is het één van de grootste zorgaanbieders in Nederland.
Situatie
Careyn worstelde met twee problemen: het personeelstekort in de zorg en de steeds complexere zorgvraag van cliënten. Beide feiten stellen continu hoge eisen aan opleiden, leren en ontwikkelen van de medewerkers.
Wensen van de opdrachtgever
- Maak een opleidingsplan, en houd rekening met de specifieke wensen en met ons landelijk opleidingsbeleid
- Zorg ervoor dat we de opleidingen op een praktische én financieel verantwoorde manier kunnen organiseren
- Vervul een tijdelijke rol als opleidingsadviseur, zodat we kunnen onderzoeken of we daar een vaste functie van willen maken
Aanpak en effect
Judith van Flipped ging met het volgende aan de slag:
- Ontwikkelen van een opleidingsplan, inclusief begroting en planning
- Behandeling van opleidingsverzoeken en het inkopen van opleidingen
- Structureren van taken rondom L&D
- Begeleiding en advies bij opleidingsvragen van managers en medewerkers
Binnen acht maanden was dit gerealiseerd. Een ander district van Careyn zag waar Judith mee bezig was en wilde ook wel een opleidingsplan. Ook aan die vraag konden we tegemoetkomen.
Corina Kouwenhoven, HR Business Partner bij Careyn Schiedam: “We hadden geen opleidingsadviseur binnen ons district. Door met Flipped in zee te gaan konden we snel van start met leren en ontwikkelen in de organisatie. Ook kunnen we op deze manier kijken of we in de toekomst een vaste opleidingsadviseur willen aannemen, en hoe die functie er precies uit moet zien. Judith geeft deskundig advies, biedt structuur, werkt zelfstandig en informeert me wanneer dat nodig is. Het is fijn dat ik dit deel van mijn verantwoordelijkheden volledig bij haar kan neerleggen. Er is een last van mijn schouders gevallen.”
Wat zijn jóuw ambities?
Flipped helpt je graag om ze te verwezenlijken. Deel je vragen met ons: we zetten graag de mogelijkheden op een rijtje.